Produkten har blivit tillagd i varukorgen

  Sveriges lägsta priser       Handla idag, betala om 3 månader       Snabb leverans       Fri frakt över 1000 kr       Fria returer       30 dagars nöjd kund-garanti       60 dagars öppet köp

Frågor & svar

Här finner du svar på dina frågor. Har du ytterligare frågor, kontakta vår kundservice.

Om håret | Skötsel | Leverans | Faktura 
Bytesrätt | Ångerrätt | Reklamation | Returer 
Storkund/frisör | Färger


Om håret


ÄR ERA HÅRFÖRLÄNGNINGAR REMY ELLER ICKE-REMY LÖSHÅR?

Alla löshår vi säljer är av remy hår. Remy betyder att alla hårstrån ligger rättvända åt samma håll, vilket gör att friktionen mellan hårstråna minskar och håret blir mindre trassligt jämfört med icke-remy hår. Löshår av icke-remy hår är andrahandssorteringshår som samlats ihop huller om buller vilket inte ger ett lika fint och naturligt resultat som äkta remy hårförlängningar.

ÄR ERT HÅR SINGEL DRAWN ELLER DOUBLE DRAWN?

Single drawn hår är klippt vid roten och precis som ditt egna hår tjockare upptill och tunnare vid topparna. Double drawn löshår är klippt både vid roten och vid topparna, vilket gör att alla hårstrån i princip är lika långa. De hårförlängningar vi säljer, liksom de allra flesta löshår, är single drawn.

VAR ÄR ERT HÅR FRÅN?

Vi har valt att sälja indiskt hår eftersom det är väldigt likt europeiskt hår. Indiska kvinnor är kända för att ha fint och starkt hår, därför passar indiskt remy hår utmärkt vid tillverkning av löshår. Tillgången på hår från Indien är stort då det är vanligt att indier säljer eller skänker bort sitt hår.

VAD ÄR SKILLNADEN PÅ ORIGINAL OCH PREMIUM LÖSHÅR?

Skillnaden är att löshåret i premium kvalitet är mer noggrant utvalt och har genomgått en mer sparsam behandling i fabriken vilket gör att det håller en högre standard.

Vårt original löshår håller i upp till sex månader och vårt premium löshår håller upp till 24 månader om det sköts rätt.

HUR GÖRS LOCKARNA/VÅGORNA I HÅRET?

Lockiga och vågiga löshår tillverkas i speciella formar under hög värme och detta sliter lite extra på håret. Därför håller lockiga och vågiga hårförlängningar inte lika hög kvalitet som rakt löshår. Du kan med fördel köpa rakt löshår som du själv lockar.

ÄR KVALITETEN PÅ DET LJUSA OCH MÖRKA HÅRET DENSAMMA?

De flesta indier har mörkt hår men med dagens färgningsmetoder kan våra fabriker erbjuda ljusa löshår med mycket god kvalitet som ger ett snyggt resultat. Våra fabriker köper in obehandlat hår från Indien som sedan paketeras och skickas till oss utan mellanhänder. Därför kan vi på Delightful Hair erbjuda dig de bästa priserna i Sverige på hårförlängningar


Skötsel


HUR SKÖTER JAG MITT LÖSHÅR?

Löshår kräver mer noggrann skötsel än ditt vanliga hår. Till ditt riktiga hår producerar kroppen keratin som är ett ämne som stärker ditt hår och ger håret den fukt som det behöver. Hårförlängningar får inte keratin via naturlig väg och därför behöver detta tillsättas för att håret ska få glans och inte bli torrt och tovigt. Använd återfuktande produkter och gör en hårinpackning med jämna mellanrum. Under fliken Skötsel kan du läsa mer om hur du tar hand om ditt löshår på bästa sätt.

VAD KAN JAG TVÄTTA HÅRET MED?

Använd schampo utan alkohol och parfym. Återfuktande produkter hjälper håret att behålla sin fukt och glans. För att få tillgång till vår 30 dagars nöjd-kundgaranti behöver du använda vårt eget schampo som du hittar här.

KAN JAG ANVÄNDA PLATTÅNG ELLER LOCKTÅNG?

Eftersom vårt löshår är äkta hår går det bra att försiktigt locka eller platta håret. Det är viktigt att du använder låg värme och håller tången en bit ifrån fästena eftersom det är risk att de smälter annars.

TEJPHÅRET LOSSNAR, VAD KAN JAG GÖRA?

Det är viktigt att alltid värma fästena med en plattång vid fastsättning. Prova sätta ihop två slingor utan hår emellan. Fäster slingorna ihop är det inget fel på tejpen och håret ska fästa om det görs på rätt sätt. Om de inte fäster ihop, kontakta vår kundtjänst.

ÄR DET MÖJLIGT ATT FÄRGA FÖRLÄNGNINGAR?

Vi rekommenderar inte att färga håret då håret redan är färgat. Normalt går det bra att färga det igen, men resultatet kan variera. Färgning av löshåret sker på egen risk och vid reklamation av färgat hår uteblir därför ersättning

DET KLIAR I MIN HÅRBOTTEN. VARFÖR?

Det finns en risk att man kan vara allergisk mot fästena, t.ex. nickel kan klia om man kan ha känslig hårbotten. Det kan också klia på grund av att dina hårsäckar inte är van med den extra tyngden av löshåret, men denna irritation brukar avta allt eftersom. Om problemen kvarstår rekommenderar vi att du tar ut löshåret. 


Leverans


HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI?

Beställningar gjorda vardagar innan kl 16.00 skickas samma dag. Ofta kommer paketet redan dagen efter men postens leveranstid är 1-2 dagar. OBS! Gäller beställning av produkter som finns i lager. Vid beställningsvara skickar vi ut ett mail om när produkten du beställt beräknas finnas i lager igen.

OM JAG JUST GJORT EN BESTÄLLNING MEN ÅNGRAR MIG, VAD GÖR JAG?

Kontakta oss innan kl 16.00 den dag du beställt eller fortast möjligt om beställningen är gjord under helgen (senast nästkommande måndag innan kl 16.00), annars hinner vi skicka iväg paketet. Skicka ett mejl till oss så tar vi bort din beställning. Vi skickar en bekräftelse via mejl på att din order tagits bort.

JAG BESTÄLLDE HÅR AV ER MEN HAR INTE FÅTT NÅGON AVI/SMS PÅ ATT PAKETET KOMMIT?

Vi skickar med ett kollinummer i bekräftelsemejlet som kan användas för att spåra paketet på Postnords hemsida. Det går även bra att mejla oss så hjälper vi dig med det. Om du ser att paketet kommit till ditt utlämmningsställe utan att du blivit aviserad så kan du ändå hämta ut ditt paket med legitimation och kollinumret.


Faktura


JAG HAR TAPPAT BORT MIN FAKTURA/INBETALNINGSAVI, HUR GÖR JAG?

Alla fakturor sköts av Svea Ekonomi så kontakta dem i första hand. De har en självservice som heter Mina sidor där du kan logga in med den mailadress du använde vid köpet och se dina fakturor.

Kundtjänst: kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se
Mina sidor: Logga in
Hemsida: www.svea.com
Telefon: 08 514 931 13

JAG VILL GÖRA EN BESTÄLLNING MED FAKTURABETALNING MEN VILL HA PAKETET TILL EN ANNAN ADRESS, HUR GÖR JAG?

Faktureringsbolaget, Svea Ekonomi, som vi samarbetar med tillåter inte att varken paketet eller fakturan skickas till någon annan adress än folkbokföringsadressen. Vill du ha paketet till en annan adress måste du använda en annan betalmetod.

JAG BLIR INTE GODKÄND FÖR FAKTURABETALNING, VAD BEROR DET PÅ?

Kreditbedömningen görs av Svea Ekonomi och är inget vi kan påverka så kontakta dem i första hand för vidare hjälp.

Kundtjänst: kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se
Hemsida: www.svea.com
Telefon: 08 514 931 13


Bytesrätt


VAD SKA JAG GÖRA OM FÄRGEN INTE PASSAR?

Är förpackningen obruten går det bra att byta produkten. Använd den bifogade returetiketten för gratis returfrakt samt vår returblankett eller skriv ner uppgifterna och skicka tillsammans med varan/varorna du önskar byta. Har du ingen returetikett kan du skicka paketet till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå

MÅSTE JAG BETALA FRAKTEN NÄR JAG RETURNERAR VARAN?

Vi har alltid gratis returer och gratis byten. Vi skickar alltid med en returetikett att använda för gratis returfrakt vid inlämning hos något av Postnords ombud. Har du tappat bort denna kan du kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny returetikett via mail.

HUR LÅNG TID DRÖJER DET INNAN JAG FÅR MIN NYA VARA?

Om du skickar tillbaka håret och skriver att du vill byta vara i paketet skickar vi ut bytesvaran samma dag vi mottar returen. Om du önskar att ditt nya hår skickas samma dag kan du göra en ny beställning och istället skriva i returen att du vill ha pengarna tillbaka.


Ångerrätt


JAG ÅNGRAR MIG OCH VILL LÄMNA TILLBAKA HÅRET. HUR GÖR JAG?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Vi har dessutom förlängt ångerrätten till 60 dagars öppet köp. Använd den bifogade returetiketten och skicka tillbaka paketet tillsammans med returblanketten. Det går också bra att skriva namn och e-mailadress på en lapp och skicka med paketet. Har du ingen returetikett kan du kontakta vår kundtjänst för att få en skickad via mail, alternativt skicka paketet till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå

MÅSTE JAG BETALA RETURFRAKTEN OM JAG ÅNGRAR MITT KÖP?

Nej, vi har alltid gratis returer och skickar därför med en returetikett att klistra på paketet för inlämning hos Postnords närmaste ombud.

JAG HAR ÖPPNAT FÖRPACKNINGEN FÖR ATT TITTA PÅ HÅRET, KAN JAG ÅNGRA MIG ÄNDÅ?

Så länge håret är oanvänt och du bara öppnat plastförpackningen för att titta på håret går det ändå bra att ångra köpet inom 14 dagar efter beställningen.


Reklamation


HUR SKA JAG GÖRA OM DET ÄR FEL PÅ MITT LÖSHÅR?

Är det något problem med håret du köpt så kan du reklamera det. Om du har använt vårt schampo har vi 30 dagars nöjd kund-garanti där du kan skicka tillbaka håret och få pengarna tillbaka eller nytt hår utan frågor. Du måste då skicka tillbaka hela varan tillsammans med vår reklamationsblankett inom 30 dagar från att du gjort din beställning. Om du inte använt vårt schampo skickas håret för analys och det tar ca 2 veckor innan svar fås. Visar det sig att det är fel på håret skickar vi ut ett nytt hår eller återbetalar pengarna. Är felet självförvållat (fel skötsel, färgning av håret etc.) uteblir ersättning. Använd den bifogade returetiketten eller skicka håret till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå

LÖSHÅRET SITTER INTE KVAR, VAD GÖR JAG?

Fastsättningen kan vi inte lämna garanti på då det inte är vi som utför den utan detta behöver du reklamera hos den frisör som satt i löshåret. Gäller det tejphår går det bra att köpa ny tejp, byta ut den gamla och fästa håret igen. Vi rekommenderar att du noggrant följer våra anvisningar för fastsättning för att håret ska sitta så bra som möjligt.

JAG HAR LAGT UT MYCKET PENGAR PÅ ATT SÄTTA IN HÅRFÖRLÄNGNINGEN HOS EN FRISÖR. NU VILL JAG REKLAMERA HÅRET, KAN JAG FÅ KOMPENSATION FÖR INSÄTTNINGSKOSTNADEN?

Nej, vi ersätter bara varan vi säljer, d.v.s. löshåret. Hur du väljer att sätta in håret är upp till dig själv att bestämma och eventuell kompensation får du tala med din frisör om.


Returer


MÅSTE JAG BETALA FRAKTEN NÄR JAG SKICKAR TILLBAKA HÅRET?

Vi har alltid gratis returer och skickar därför med en returetikett i varje paket. Om du inte har kvar returetiketten går det bra att maila vår kundtjänst så skickar vi ut en ny etikett via mail som du kan skriva ut och fästa på paketet.

 

KAN JAG SKICKA TILLBAKA VARAN I SAMMA FÖRPACKNING DEN KOM I?

Ja, det går bra men det viktigt att du kryssar/stryker över originaletiketten med streckkoderna och ditt namn och adress på förpackningen. Använd returetiketten och skicka även med returblanketten eller en lapp där det står om du vill byta eller lämna tillbaka varan/varorna.

JAG HAR INTE KVAR FÖRPACKNINGEN SOM VARAN KOM I, HUR GÖR JAG DÅ?

Paketera varan/varorna väl och var noga med att skriva avsändare, eller använd returetiketten. Skicka även med returblanketten eller en lapp med samma information på.


Storkund/frisör


JAG ÄR STORKONSUMENT/FRISÖR, FINNS DET NÅGON RABATT FÖR MIG?

Vi använder oss av en s.k. rabattrappa. Rabatten beror på hur ofta och mycket du beställer och börjar gälla månaden efter.

Handla för mer än 3 000 kr/mån, få 10 % rabatt.
Handla för mer än 5 000 kr/mån, få 15 % rabatt.
Handla för mer än 7 000 kr/mån, få 20 % rabatt.
Handla för mer än 10 000 kr/mån, få 25 % rabatt.

Exempel: När du har beställt för 3 000 kr en månad får du 10 % rabatt nästkommande månad. När du handlat för 10 000 kr får du den maximala rabatten 25% nästkommande månad. Rabatten uppdateras månadsvis så att du alltid har aktuell rabatt.

FÅR JAG AUTOMATISKT RABATT NÄR JAG NÅTT UPP I 3 000 KR?

Tyvärr är vårt system inte automatiskt så när du nått upp i någon av rabattnivåerna kontaktar du vår kundtjänst som då skapar ett konto åt dig. När du sedan loggar in på det kontot ser du dina nya priser direkt i webbshoppen. Ingen rabattkod behövs.

BEHÖVER JAG HA ETT FÖRETAG FÖR ATT FÅ RABATTEN?

Nej, alla kunder som handlar över 3 000 kr på en månad har rätt till rabatten, oavsett om du är företag eller privatperson. Skicka bara ett mail till oss så upprättar vi ett konto.


Färger


JAG ÄR OSÄKER PÅ OM FÄRGEN STÄMMER MED MIN EGNA HÅRFÄRG, HUR GÖR JAG?

Färgerna kan se olika ut på olika skärmar (t.ex. mobil och dator). Det finns färgringar att låna hem så att du kan jämföra med ditt eget hår. När du skickar tillbaka den till oss stryker vi alla avgifter och hemlånet blir då kostnadsfritt.

KAN NI HJÄLPA MIG HITTA RÄTT HÅRFÄRG?

Vår kundtjänst hjälper dig gärna att hitta rätt färg. Ta ett kort i ett ljus där du tycker att färgen stämmer överens med verkligheten och maila det till oss så ska vi hjälpa dig. Vår mailadress är support@delightfulhair.com.

FÄRGEN PÅ HÅRET JAG BESTÄLLDE STÄMMER INTE MED MIN HÅRFÄRG, VAD GÖR JAG?

Vi har alltid fria returer och byten. Förpacka håret väl och skicka tillbaka det tillsammans med en lapp som talar om ifall du vill byta eller returnera håret. Använd vår bifogade returetikett för gratis returfrakt.