Produkten har blivit tillagd i varukorgen

 SVERIGES LÄGSTA PRISER       HÖG KVALITET       HANDLA IDAG, BETALA SENARE       SNABB LEVERANS (1-2 DAGAR)       FRIA RETURER       30 DAGARS NÖJD KUND-GARANTI       OBEGRÄNSAT ÖPPET KÖP

Frågor & svar

Här finner du svar på dina frågor. Har du ytterligare frågor, kontakta vår kundservice.


Om håret


ÄR ERA HÅRFÖRLÄNGNINGAR REMY ELLER ICKE-REMY LÖSHÅR?

Alla löshår vi säljer är av remy hår. Remy betyder att alla hårstrån ligger rättvända åt samma håll, vilket gör att friktionen mellan hårstråna minskar och håret blir mindre trassligt jämfört med icke-remy hår. Löshår av icke-remy hår är andrahandssorteringshår som samlats ihop huller om buller vilket inte ger ett lika fint och naturligt resultat som äkta remy hårförlängningar.

ÄR ERT HÅR SINGEL DRAWN ELLER DOUBLE DRAWN?

Single drawn hår är klippt vid roten och precis som ditt egna hår tjockare upptill och tunnare vid topparna. Double drawn löshår är klippt både vid roten och vid topparna, vilket gör att alla hårstrån i princip är lika långa. Alla löshår vi säljer finns i singel drawn, vi har även tejphår och nail hair i double drawn.

VAR ÄR ERT HÅR FRÅN?

Vi har valt att sälja indiskt hår eftersom det är väldigt likt europeiskt hår. Indiska kvinnor är kända för att ha fint och starkt hår, därför passar indiskt remy hår utmärkt vid tillverkning av löshår. Tillgången på hår från Indien är stort då det är vanligt att indier säljer eller skänker bort sitt hår.

ÄR KVALITETEN PÅ DET LJUSA OCH MÖRKA HÅRET DENSAMMA?

De flesta indier har mörkt hår men med dagens färgningsmetoder kan våra fabriker erbjuda ljusa löshår med mycket god kvalitet som ger ett snyggt resultat. Våra fabriker köper in obehandlat hår från Indien som sedan paketeras och skickas till oss utan mellanhänder. Därför kan vi på Delightful Hair erbjuda dig de bästa priserna i Sverige på hårförlängningar.

HUR GÖRS LOCKARNA/VÅGORNA I HÅRET?

Lockiga och vågiga löshår tillverkas i speciella formar under hög värme och detta sliter lite extra på håret. Därför håller lockiga och vågiga hårförlängningar inte lika hög kvalitet som rakt löshår. Du kan med fördel köpa rakt löshår som du själv lockar.

 


Skötsel


HUR SKÖTER JAG MITT LÖSHÅR?

Löshår kräver mer noggrann skötsel än ditt vanliga hår. Till ditt riktiga hår producerar kroppen keratin som är ett ämne som stärker ditt hår och ger håret den fukt som det behöver. Hårförlängningar får inte keratin via naturlig väg och därför behöver detta tillsättas för att håret ska få glans och inte bli torrt och tovigt. Använd återfuktande produkter och gör en hårinpackning med jämna mellanrum. Under fliken Skötsel kan du läsa mer om hur du tar hand om ditt löshår på bästa sätt.

VAD KAN JAG TVÄTTA HÅRET MED?

Använd schampo utan alkohol och parfym. Återfuktande produkter hjälper håret att behålla sin fukt och glans. För att få tillgång till vår 30 dagars nöjd-kundgaranti behöver du använda vårt eget schampo som du hittar här.

KAN JAG ANVÄNDA PLATTÅNG ELLER LOCKTÅNG?

Eftersom vårt löshår är äkta hår går det bra att försiktigt locka eller platta håret. Det är viktigt att du använder låg värme och håller tången en bit ifrån fästena eftersom det är risk att de smälter annars.

TEJPHÅRET LOSSNAR, VAD KAN JAG GÖRA?

Den främsta anledningen till att håret lossnar är att det sitter för mycket av ditt eget hår mellan slingorna. Prova sätta ihop två slingor utan hår emellan. Fäster slingorna ihop är det inget fel på tejpen och håret ska fästa om det görs på rätt sätt. Om de inte fäster ihop, kontakta vår kundtjänst.

ÄR DET MÖJLIGT ATT FÄRGA FÖRLÄNGNINGAR?

Vi rekommenderar inte att färga håret då håret redan är färgat. Normalt går det bra att färga det igen, men resultatet kan variera. Färgning av löshåret sker på egen risk och vid reklamation av färgat hår uteblir därför ersättning

DET KLIAR I MIN HÅRBOTTEN. VARFÖR?

Det finns en risk att man kan vara allergisk mot fästena, t.ex. nickel kan klia om man kan ha känslig hårbotten. Det kan också klia på grund av att dina hårsäckar inte är van med den extra tyngden av löshåret, men denna irritation brukar avta allt eftersom. Om problemen kvarstår rekommenderar vi att du tar ut löshåret. 


Leverans


HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI?

Beställningar gjorda vardagar innan kl 16.00 skickas samma dag. Ofta kommer paketet redan dagen efter men postens leveranstid är 1-2 dagar. OBS! Gäller beställning av produkter som finns i lager. Vid beställningsvara skickar vi ut ett mail om när produkten du beställt beräknas finnas i lager igen.

OM JAG JUST GJORT EN BESTÄLLNING MEN ÅNGRAR MIG, VAD GÖR JAG?

Kontakta oss innan kl 16.00 den dag du beställt eller fortast möjligt om beställningen är gjord under helgen (senast nästkommande måndag innan kl 16.00), annars hinner vi skicka iväg paketet. Skicka ett mejl till oss så tar vi bort din beställning. Vi skickar en bekräftelse via mejl på att din order tagits bort.

Vi har tyvärr inte möjlighet att ändra i en beställning, så har du beställt fel kan vi ta bort din beställning och du får möjligheten att göra en ny.

JAG BESTÄLLDE HÅR AV ER MEN HAR INTE FÅTT NÅGON AVI/SMS PÅ ATT PAKETET KOMMIT?

Vi skickar med ett kollinummer i bekräftelsemejlet som kan användas för att spåra paketet på Postnords hemsida. Det går även bra att mejla oss så hjälper vi dig med det. Om du ser att paketet kommit till ditt utlämmningsställe utan att du blivit aviserad så kan du ändå hämta ut ditt paket med legitimation och kollinumret.


Faktura


JAG HAR TAPPAT BORT MIN FAKTURA/INBETALNINGSAVI, HUR GÖR JAG?

Du kan alltid se dina fakturor på Klarnas hemsida och i deras app. Alla fakturor sköts av Klarna så kontakta gärna deras kundservice om du har några funderingar:

Kundtjänst: https://www.klarna.com/se/kundservice/
Logga in: https://my.klarna.com/se/sv/login
Telefon: 08-120 120 10

JAG VILL GÖRA EN BESTÄLLNING MED FAKTURABETALNING MEN VILL HA PAKETET TILL EN ANNAN ADRESS, HUR GÖR JAG?

Faktureringsbolaget Klarna, som vi samarbetar med tillåter inte att vi ändrar adressen i efterhand men vill du ha paketet till en annan adress kan du ändra detta när du genomför köpet så länge du använder ditt egna personnummer och godkänner med Bank-Id.

JAG BLIR INTE GODKÄND FÖR FAKTURABETALNING, VAD BEROR DET PÅ?

Varje gång du väljer att betala med faktura (Betala sen) eller delbetalning (Dela upp) gör Klarna en bedömning för att avgöra om de kan erbjuda dig den möjligheten. Bedömningen är individuell och de tar alltid hänsyn till flera olika faktorer, till exempel din tidigare betalningshistorik, hur mycket du vill handla för och vilka uppgifter vi fått från kreditupplysningen. Om de nekar köpet rekommenderar vi att du betalar med kort/direktbetalning eller kontaktar Klarna för mer information:

Kundtjänst: https://www.klarna.com/se/kundservice/
Logga in: https://my.klarna.com/se/sv/login
Telefon: 08-120 120 10


Bytesrätt och ångerrätt


VAD SKA JAG GÖRA OM FÄRGEN INTE PASSAR?

Om håret är oanvänt går det bra att skicka tillbaka håret till oss. Då vi endast tillämpar öppet köp så lägger du en ny order på den färgen du önskar istället så betalar vi tillbaka pengarna för returen när vi mottar den.

MÅSTE JAG BETALA FRAKTEN NÄR JAG RETURNERAR VARAN?

Vi har alltid gratis returer och gratis byten. Vi skickar alltid med en returetikett att använda för gratis returfrakt vid inlämning hos något av Postnords ombud. Har du tappat bort denna kan du kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny returetikett via mail.

HUR LÅNG TID DRÖJER DET INNAN NI HANTERAR MIN RETUR?

Vi hanterar returen samma dag vi mottar den, vilket brukar vara 1-3 dagar efter den skickats.

JAG ÅNGRAR MIG OCH VILL LÄMNA TILLBAKA HÅRET. HUR GÖR JAG?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen men vi ger dig som kund hos oss obegränsad returrätt, vilket gör att du kan skicka tillbaka håret oavsett hur lång tid som gått sedan köpet. Gäller endast oanvänt hår. Använd den bifogade returetiketten och skicka tillbaka paketet tillsammans med orderbekräftelsen eller en. Det går också bra att skriva namn och e-mailadress på en lapp och skicka med paketet. Har du ingen returetikett kan du kontakta vår kundtjänst för att få en skickad via mail.

KAN JAG SKICKA TILLBAKA VARAN I SAMMA FÖRPACKNING DEN KOM I?

Ja, det går bra men det viktigt att du kryssar/stryker över originaletiketten med streckkoderna och ditt namn och adress på förpackningen. Använd returetiketten och skicka även med orderbekräftelsen eller en lapp med samma information.

JAG HAR ÖPPNAT FÖRPACKNINGEN FÖR ATT TITTA PÅ HÅRET, KAN JAG ÅNGRA MIG ÄNDÅ?

Så länge håret är oanvänt och du bara öppnat plastförpackningen för att titta på håret går det ändå bra att ångra köpet oavsett hur lång tid det gått sedan köpet.


Reklamation


HUR SKA JAG GÖRA OM DET ÄR FEL PÅ MITT LÖSHÅR?

Är det något problem med håret du köpt så kan du reklamera det. Om du har använt vårt schampo har vi 30 dagars nöjd kund-garanti där du kan skicka tillbaka håret och få pengarna tillbaka eller nytt hår utan frågor. Du måste då skicka tillbaka hela varan inom 30 dagar från att du gjort din beställning. Visar det sig att det är fel på håret skickar vi ut ett nytt hår eller återbetalar pengarna. Är felet självförvållat (fel skötsel, färgning av håret etc.) uteblir ersättning. Använd den bifogade returetiketten för gratis retur.

LÖSHÅRET SITTER INTE KVAR, VAD GÖR JAG?

Fastsättningen kan vi inte lämna garanti på då det inte är vi som utför den utan detta behöver du reklamera hos den frisör som satt i löshåret. Gäller det tejphår går det bra att köpa ny tejp, byta ut den gamla och fästa håret igen. Vi rekommenderar att du noggrant följer våra anvisningar för fastsättning för att håret ska sitta så bra som möjligt.

JAG HAR LAGT UT MYCKET PENGAR PÅ ATT SÄTTA IN HÅRFÖRLÄNGNINGEN HOS EN FRISÖR. NU VILL JAG REKLAMERA HÅRET, KAN JAG FÅ KOMPENSATION FÖR INSÄTTNINGSKOSTNADEN?

Nej, vi ersätter bara varan vi säljer, d.v.s. löshåret. Hur du väljer att sätta in håret är upp till dig själv att bestämma och eventuell kompensation får du tala med din frisör om.


Bonuserbjudanden


JAG ÄR STORKONSUMENT/FRISÖR, FINNS DET NÅGON RABATT FÖR MIG?

Vi använder oss inte av något rabattsystem, däremot får du alltid med en bonusprodukt med din beställning. Värdet på produkten avgörs av hur mycket du handlat för.


Färger


JAG ÄR OSÄKER PÅ OM FÄRGEN STÄMMER MED MIN EGNA HÅRFÄRG, HUR GÖR JAG?

Färgerna kan se olika ut på olika skärmar (t.ex. mobil och dator). Det finns färgprover att låna hem så att du kan jämföra med ditt eget hår. När du skickar tillbaka den till oss stryker vi alla avgifter och hemlånet blir då kostnadsfritt.

KAN NI HJÄLPA MIG HITTA RÄTT HÅRFÄRG?

Vår kundtjänst hjälper dig gärna att hitta rätt färg. Ta ett kort i ett ljus där du tycker att färgen stämmer överens med verkligheten och maila det till oss så ska vi hjälpa dig. Vår mailadress är support@delightfulhair.com.

FÄRGEN PÅ HÅRET JAG BESTÄLLDE STÄMMER INTE MED MIN HÅRFÄRG, VAD GÖR JAG?

Vi har alltid fria returer. Förpacka håret väl och skicka tillbaka det tillsammans med orderbekräftelsen eller en lapp med din mailadress. Använd vår bifogade returetikett för gratis returfrakt. Om du önskar en annan färg gör du en ny beställning på denna.