LEVERANS & RETUR |
Efter att du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till dig på den mejladress du angett i kassan (denna skickas automatiskt så om du inte får denna inom några minuter, kolla din skräppostmapp). Läs igenom den och kontrollera att alla uppgifter stämmer. Om adressen är fel, kontakta oss så snart som möjligt. Inga mer bekräftelser kommer skickas ut men om du laddar hem Postnords app kommer paketet in där automatiskt så fort vi packat det.
Beställningar gjorda vardagar innan kl 16.00 skickas samma dag. Paketen skickas med Postnord som har en leveranstid på 1-2 vardagar (beroende på var i Sverige du bor) men oftast har du paketet dagen efter. Vid storhelger, högtider och trafikstörningar kan leveranstiden förlängas. Kan vi inte hålla avtalad leveranstid på grund av att varan tagit slut kontaktar vi dig via den registrerade e-postadressen. Ditt val då är att vänta eller avbryta köpet. Fraktkostnaden vid beställning är 49 kr. Vi reserverar oss för felpack och förseningar i leveransen och kompenserar inte för detta.
Vanligtvis kommer din försändelse hem till din brevlåda tillsammans med din vanliga post. Är paketet för stort skickas det direkt till närmaste postombud. Du hämtar då enkelt ut det med en avi eller genom att visa upp qr-koden i appen. Varor som inte hämtas ut returneras till oss. För beställt paket som inte uthämtas debiteras du kostnader för returfrakt, expeditions- och hanteringsavgift. Dessa kostnader uppgår för närvarande till 250 kr.
Vi på Delightful AB vill att du som konsument ska känna dig trygg att handla hos oss, därför har vi obegränsad returrätt vid oanvänt hår (hela förpackningar). Du kan alltså då skicka tillbaka håret och få pengarna tillbaka oavsett hur lång tid det gått sedan köpet. Vi erbjuder fri returrätt med den bifogade returetiketten. Detta gäller inte hår som tagits loss från kartongen. Håret och förpackningen ska se ut på samma sätt som när nu mottog det. Vi tar heller inte emot returer från hem där rökning förekommer inomhus.
Önskar du en ny produkt gör du en ny beställning på detta. Använd vår bifogade returetikett så kan du skicka tillbaka varorna gratis.
Paketera varan väl i samma paket/påse som den kom i, alternativt använd egen förpackning.
Skicka med orderbekräftelsen eller skriv ner uppgifterna på en lapp och skicka med i paketet.
Klistra på vår returetikett på paketet och lämna in det hos närmsta postombud, returen är då gratis. Saknar du returetikett kontaktar du vår kundtjänst så mailar vi en etikett till dig.
Återbetalning med samma betalsätt som du valt vid betalningen.
Önskar du en ny vara gör du en ny beställning på denna i vår webbshop. Vi skickar då denna till dig samma dag.
OBS! Vid retur då ej gratisvaran skickas tillbaka debiteras fullt pris för varan + frakt.