Produkten har blivit tillagd i varukorgen

  Sveriges lägsta priser       Handla idag, betala om 3 månader       Snabb leverans       Fri frakt över 1000 kr       Fria returer       30 dagars nöjd kund-garanti       60 dagars öppet köp

Villkor & info

 


Allmänna villkor 


Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med Delightful AB (Delightful Hair). Då du genomför en beställning accepterar du dessa villkor. Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via webbutiken www.delightfulhair.se. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och skall ha målsmans godkännande för beställning.

Delightful AB reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på hemsidan, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Delightful AB har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt så kommer vi naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan beställningen fortsätter. All bildinformation i webbutiken ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor du erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung.

Allt innehåll i webbutiken ägs av Delightful AB eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Delightful AB.

Kontakta vår kundtjänst om du är missnöjd med varor som du har beställt från vår webbutik. Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning. Vi avser att medverka vid tvistlösningsförfarandet.
 


Leveransinformation


Efter att du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till dig. Läs igenom den och kontrollera att alla uppgifter stämmer. När din order skickas från vårt lager får du också en leveransbekräftelse till dig på den mejladress du angett i kassan. I leveransbekräftelsen får du ett kollinummer så att du kan spåra ditt paket.

Beställningar gjorda vardagar innan kl 16.00 skickas samma dag. Paketen skickas med Postnord som har 1-2 leveransdagar men vanligtvis har du paketet redan dagen efter att beställningen skickats. Vid storhelger, högtider och trafikstörningar kan leveranstiden förlängas. Kan vi inte hålla avtalad leveranstid på grund av att varan tagit slut kontaktar vi dig via den registrerande e-post adressen. Kundens val då är att ändra, vänta eller avbryta köpet. Fraktkostnaden vid beställning under 1000 kr är 49 kr. Fri frakt vid beställning över 1000 kr. 

Vanligtvis kommer din försändelse hem till din brevlåda tillsammans med din vanliga post 1-2 vardagar efter att beställningen skickats från oss. Är paketet för stort skickas det direkt till närmaste postombud. Du hämtar då enkelt ut det med en avi. Varor som inte hämtas ut returneras till oss. För beställt paket som inte uthämtas debiteras du kostnader för returfrakt, expeditions- och hanteringsavgift. Dessa kostnader uppgår för närvarande till 250 kr. 
 


Betalningsalternativ



FAKTURA OCH DELBETALNING

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid faktura - 14 dagar
  • Betalningstid delbetalning - 3, 6, 12 eller 24 månader
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Vid betalning via faktura eller delbetalning samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura eller delbetalning måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Vid frågor kontakta Svea Ekonomis kundtjänst på tel: 08–514 931 13 eller via hemsidan. Läs mer om Svea Ekonomis villkor här

 

  

POSTFÖRSKOTT
Försändelsen betalas då paketet hämtas ut. Paketet skickas med PostNord och hämtas ut hos ditt närmsta postombud. Paketet är försäkrat och kollinummer fås så att paketet enkelt kan spåras.  Ej uthämtade paket faktureras med 250kr.

 

PAYPAL
Betala snabbt och säkert med PayPal. Du kan välja att finansiera betalningen från ditt PayPal-saldo eller med ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. För mer information gå till www.paypal.com.

 

DIBS PAYMENT SERVICE
Betala med Visa eller Mastercard eller Swedbank direktbetalning.

All kortbetalning går genom DIBS betalväxel som uppfyller kraven för PCI-DSS. All kommunikation mellan vår webbutik och kundens bank genomförs av DIBS och är krypterat via SSL (Secure Sockets Layer). Vi förbehåller oss rätten att kontrollera betalkortets giltighet, att utrymme för debitering av orderns värde finns, samt att innehavarens adressuppgifter stämmer. Vi kan neka köp till följd av dessa uppgifter. Läs mer på www.dibs.se.
 


Bytesrätt, ångerrätt och reklamation


Vi på Delightful AB vill att du som konsument ska känna dig trygg att handla hos oss. Därför har vi en 30 dagars nöjd kund-garanti vilket gör att du alltid har rätt att ångra ditt köp, byta din vara och reklamera fel till oss. Vi erbjuder fri returrätt med den bifogade returetiketten.

BYTESRÄTT
Är förpackningen obruten går det bra att byta produkten.

SÅ HÄR BYTER DU HÅRET

  • Paketera varan väl i samma paket/påse som den kom i, alternativt använd egen förpackning.

  • Fyll i och skriv ut vårt reklamationsformulär eller skriv ner uppgifterna på en lapp och skicka med i paketet.

  • Har du betalat med postförskott behöver vi dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna, annars sker återbetalning med samma betalsätt som du valt vid betalningen.

  • Klistra på vår returetikett på paketet och lämna in det hos närmsta postombud. Saknar du returetikett skickar du paketet till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå

 

ÅNGERRÄTT
Du har alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Om du av någon anledning ångrar ditt köp har vi utökat detta till 60 dagars öppet köp, vilket gör att du kan returnera varorna och få pengarna tillbaka. Detta gäller endast obrutna förpackningar.

SÅ HÄR ÅNGRAR DU ETT KÖP

  • Paketera varan väl i samma paket/påse som den kom i, alternativt använd egen förpackning.

  • Fyll i och skriv ut vårt reklamationsformulär eller skriv ner uppgifterna på en lapp och skicka med i paketet.

  • Har du betalat med postförskott behöver vi dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna, annars sker återbetalning med samma betalsätt som du valt vid betalningen.

  • Klistra på vår returetikett på paketet och lämna in det hos närmsta postombud. Saknar du returetikett skickar du paketet till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå


REKLAMATION
Vi har en 30 dagars nöjd kund-garanti om det skulle vara något fel på håret, under förutsättning att du använt vårt eget schampo. En reklamation kan göras vid:

  • Felpackning: Om vi skickat ut fel produkt returnerar du denna och vi skickar då ut rätt produkt när vi mottagit den felaktiga.

  • Saknad produkt: Om någon produkt saknas i ditt paket skickar vi ut en ny efter kontroll.

  • Defekt produkt: Om produkten är trasig eller defekt skickar vi ut en ny produkt till dig efter vi mottagit den defekta produkten i retur.

För att vi ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en utförlig beskrivning av felet och hur varan använts. Om inte hela varan skickas tillbaka till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillbaka. 

Reklamationsrätten omfattar inte fel orsakade av normalt slitage eller felaktigt användande, eller då du ändrat varans ursprungsskick, exempel på detta är alla typer av färgbehandlingar. Reklamationsrätten omfattar heller inte fastsättningen av löshåret då det inte är vi som utför den.

Varan analyseras av vår reklamationsavdelning som kontaktar dig via den mejladress du registrerat när ärendet utretts. Om varan efter granskning bedöms som defekt/felaktig ersätts du i första hand ny vara. Om ny vara inte kan skickas återbetalas totalbeloppet inklusive fraktkostnader om kvitto på dessa bifogats. Om ny vara inte kan skickas återbetalas totalbeloppet inklusive fraktkostnader.

SÅ HÄR REKLAMERAR DU HÅRET

  • Paketera varan väl i samma paket/påse som den kom i, alternativt använd egen förpackning.

  • Fyll i och skriv ut vårt reklamationsformulär eller skriv ner uppgifterna på en lapp och skicka med i paketet.

  • Har du betalat med postförskott behöver vi dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaka pengarna, annars sker återbetalning med samma betalsätt som du valt vid betalningen.

  • Klistra på vår returetikett på paketet och lämna in det hos närmsta postombud. Saknar du returetikett skickar du paketet till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå
 


Övriga villkor


Delightful AB ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som ligger utanför Delightful ABs rimliga kontroll. Exempel på dessa omständigheter är allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar eller naturkatastrof. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Delightful AB dig om den uppkomna situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Du och Delightful AB rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

Delightful AB förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa villkor kommer att publiceras i webbutiken. Ändringar gäller från det att du har accepterat villkoren genom ett nytt köp eller vid besök i webbutiken, alternativt 30 dagar efter att Delightful AB har informerat dig om ändringarna.

Delightful AB följer personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt PUL i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via e-post.

Priserna på produkterna i webbutiken www.delightfulhair.se är alla inklusive 25% moms.