Produkten har blivit tillagd i varukorgen

  Sveriges lägsta priser       Handla idag, betala om 3 månader       Snabb leverans       Fri frakt över 1000 kr       Fria returer       30 dagars nöjd kund-garanti       60 dagars öppet köp

Frågor & svar

Här finner du svar på dina frågor. Har du ytterligare frågor, kontakta vår kundservice.

 

Om håret

ÄR ERT HÅR REMY ELLER ICKE-REMY?
Alla löshår vi säljer är av remy hår. Remy betyder att alla hårstrån ligger rättvända åt samma håll, vilket gör att friktionen mellan hårstråna minskar och håret blir mindre trassligt jämfört med icke-remy hår. Löshår av icke-remy hår är andrahandssorteringshår som samlats ihop huller om buller vilket inte ger ett lika fint och naturligt resultat som äkta remy hårförlängningar.

ÄR ERT HÅR SINGEL DRAWN ELLER DOUBLE DRAWN?
Single drawn hår är klippt vid roten och precis som ditt egna hår tjockare upptill och tunnare vid topparna. Double drawn löshår är klippt både vid roten och vid topparna, vilket gör att alla hårstrån i princip är lika långa. De hårförlängningar vi säljer, liksom de allra flesta löshår, är single drawn.

VAR ÄR ERT HÅR FRÅN?
Vi har valt att sälja indiskt hår eftersom det är väldigt likt europeiskt hår. Indiska kvinnor är kända för att ha fint och starkt hår, därför passar indiskt remy hår utmärkt vid tillverkning av löshår. Tillgången på hår från Indien är stort då det är vanligt att indier säljer eller skänker bort sitt hår.

De flesta indier har mörkt hår men med dagens färgningsmetoder kan våra fabriker erbjuda ljusa löshår med mycket god kvalitet som ger ett snyggt resultat. Våra fabriker köper in obehandlat hår från Indien som sedan paketeras och skickas till oss utan mellanhänder. Därför kan vi på Delightful Hair erbjuda dig de bästa priserna i Sverige på hårförlängningar

VAD ÄR SKILLNADEN PÅ ORIGINAL OCH PREMIUM LÖSHÅR?
Skillnaden är att löshåret i premium kvalitet är mer noggrant utvalt och har genomgått en mer sparsam behandling i fabriken vilket gör att det håller en högre standard.

HUR GÖRS LOCKARNA/VÅGORNA I HÅRET?
Lockiga och vågiga löshår tillverkas i speciella formar under hög värme och detta sliter lite extra på håret. Därför håller lockiga och vågiga hårförlängningar inte lika hög kvalitet som rakt löshår. Du kan med fördel köpa rakt löshår som du själv lockar.


Skötsel

HUR SKÖTER JAG MITT LÖSHÅR?
Löshår kräver mer noggrann skötsel än ditt vanliga hår. Till ditt riktiga hår producerar kroppen keratin som är ett ämne som stärker ditt hår och ger håret den fukt som det behöver. Hårförlängningar får inte keratin via naturlig väg och därför behöver detta tillsättas för att håret ska få glans och inte bli torrt och tovigt. Använd återfuktande produkter och gör en hårinpackning med jämna mellanrum. Under fliken Skötsel kan du läsa mer om hur du tar hand om ditt löshår på bästa sätt.

VAD KAN JAG TVÄTTA HÅRET MED?
För att få tillgång till vår 30 dagars nöjd-kundgaranti behöver du använda vårt eget schampo som du hittar här.

KAN JAG ANVÄNDA PLATTÅNG ELLER LOCKTÅNG?
Det ska gå bra att försiktigt locka eller platta håret. Det är viktigt att du använder låg värme och håller tången en bit ifrån fästena eftersom det är risk att de smälter annars.


TEJPHÅRET LOSSNAR, VAD KAN JAG GÖRA?
Det är viktigt att alltid värma fästena med en plattång vid fastsättning. Prova sätta ihop två slingor utan hår emellan. Fäster slingorna ihop är det inget fel på tejpen och håret ska fästa om det görs på rätt sätt. Om de inte fäster ihop, kontakta vår kundtjänst.

ÄR DET MÖJLIGT ATT FÄRGA FÖRLÄNGNINGAR?
Vi rekommenderar inte att färga håret då håret redan är färgat. Normalt går det bra att färga det igen, men resultatet kan variera. Färgning av löshåret sker på egen risk och vid reklamation av färgat hår uteblir därför ersättning

DET KLIAR I MIN HÅRBOTTEN. VARFÖR?
Det finns en risk att man kan vara allergisk mot fästena, t.ex. nickel kan klia om man kan ha känslig hårbotten. Det kan också klia på grund av att dina hårsäckar inte är van med den extra tyngden av löshåret, men denna irritation brukar avta allt eftersom. Om problemen kvarstår rekommenderar vi att du tar ut löshåret. 


Leverans

HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI?
Beställningar gjorda vardagar innan kl 16.00 skickas samma dag. Ofta kommer paketet redan dagen efter men postens leveranstid är 1-2 dagar. OBS! Gäller beställning av produkter som finns i lager.

OM JAG JUST GJORT EN BESTÄLLNING MEN ÅNGRAR MIG, VAD GÖR JAG?
Kontakta oss innan kl 16.00 den dag du beställt eller fortast möjligt om beställningen är gjord under helgen (senast nästkommande måndag innan kl 16.00), annars hinner vi skicka iväg paketet. Skicka ett mejl till oss så tar vi bort din beställning. Vi skickar en bekräftelse via mejl på att din order tagits bort.

JAG BESTÄLLDE HÅR AV ER MEN HAR INTE FÅTT NÅGON AVI/SMS PÅ ATT PAKETET KOMMIT?
Vi skickar med ett kollinummer i bekräftelsemejlet som kan användas för att spåra paketet på Postnords hemsida. Det går även bra att mejla oss så hjälper vi dig med det. Om du ser att paketet kommit till ditt utlämmningsställe utan att du blivit aviserad så kan du ändå hämta ut ditt paket med legitimation och kollinumret.

 

Faktura

JAG HAR TAPPAT BORT MIN FAKTURA/INBETALNINGSAVI, HUR GÖR JAG?
Alla fakturor sköts av Svea Ekonomi, kontakta dem i första hand. Telefon: 08-514 931 13.

JAG VILL GÖRA EN BESTÄLLNING MED FAKTURABETALNING MEN VILL HA PAKETET TILL EN ANNAN ADRESS, HUR GÖR JAG?
Faktureringsbolaget, Svea Ekonomi, som vi samarbetar med tillåter inte att varken paketet eller fakturan skickas till någon annan adress än folkbokföringsadressen. Vill du ha paketet till en annan adress måste du använda en annan betalmetod.

 

Bytesrätt

VAD SKA JAG GÖRA OM FÄRGEN INTE PASSAR?
Är förpackningen obruten går det bra att byta produkten. Använd den bifogade returetiketten för gratis returfrakt samt vår returblankett eller skriv ner uppgifterna och skicka tillsammans med varan/varorna du önskar byta. Har du ingen returetikett kan du skicka paketet till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå

MÅSTE JAG BETALA FÖR FRAKT NÄR JAG RETURNERAR VARAN?
Vi skickar alltid med en returetikett att använda för gratis returfrakt. Har du tappat bort denna måste du tyvärr stå för frakten själv.

 

Ångerrätt

JAG ÅNGRAR MIG OCH VILL LÄMNA TILLBAKA HÅRET. HUR GÖR JAG?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Vi har dessutom förlängt ångerrätten till 60 dagars öppet köp. Detta gäller endast obrutna förpackningar. Använd den bifogade returetiketten och skicka tillbaka paketet tillsammans med returblanketten. Har du ingen returetikett kan du skicka paketet till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå

 

Reklamation

HUR SKA JAG GÖRA OM DET ÄR FEL PÅ MITT LÖSHÅR?
Är det något problem med håret du köpt så kan du däremot reklamera det. Om du har använt vårt schampo har vi 30 dagars nöjd kund-garanti där du kan skicka tillbaka håret och få pengarna tillbaka eller nytt hår utan frågor. Du måste då skicka tillbaka hela varan tillsammans med vår reklamationsblankett inom 30 dagar från att du mottagit din beställning. Om du inte använt vårt schampo skickas håret för analys och det tar ca 2 veckor innan svar fås. Visar det sig att det är fel på håret skickar vi ut ett nytt hår eller återbetalar pengarna. Är felet självförvållat (fel skötsel, färgning av håret etc.) uteblir ersättning. Använd den bifogade returetiketten eller skicka håret till:

Delightful AB
Gräddvägen 13
906 20 Umeå

LÖSHÅRET SITTER INTE KVAR, VAD GÖR JAG?
Fastsättningen kan vi inte lämna garanti på då det inte är vi som utför den. Gäller det tejphår går det bra att köpa ny tejp, byta ut den gamla och fästa håret igen. Vi rekommenderar att ni noggrant följer våra anvisningar för fastsättning.

JAG HAR LAGT UT MYCKET PENGAR PÅ ATT SÄTTA IN HÅRFÖRLÄNGNINGEN HOS EN FRISÖR. NU VILL JAG REKLAMERA HÅRET, KAN JAG FÅ KOMPENSATION FÖR INSÄTTNINGSKOSTNADEN?
Nej. Vi ersätter bara löshåret. Hur kunden väljer att sätta in håret, är upp till kunden själv att bestämma och eventuell kompensation fårdu tala med din frisör om.

 

Returer

KAN JAG SKICKA TILLBAKA VARAN I SAMMA FÖRPACKNING DE KOM I?
Ja, det går bra men det viktigt att du kryssar/stryker över originaletiketten med streckkoderna och ditt namn och adress på förpackningen. Använd returetiketten och skicka även med returblanketten eller en lapp där det står om du vill byta eller lämna tillbaka varan/varorna.

JAG HAR INTE KVAR FÖRPACKNINGEN SOM VARAN KOM I, HUR GÖR JAG DÅ?
Paketera varan/varorna väl och var noga med att skriva avsändare, eller använd returetiketten. Skicka även med returblanketten eller en lapp med samma information på.


Storkund/frisör

JAG ÄR STORKONSUMENT/FRISÖR, FINNS DET NÅGON RABATT FÖR MIG?
Vi använder oss av en s.k. rabattrappa. Rabatten beror på hur ofta och mycket du beställer och börjar gälla månaden efter.

Handla för mer än 3000 kr/mån, få 10% rabatt.
Handla för mer än 5000 kr/mån få 15% rabatt.
Handla för mer än 7000 kr/mån få 20% rabatt.
Handla för mer än 10.000 kr/mån få 25% rabatt.

När du har beställt för 3000 kr en månad får du 10% rabatt nästkommande månad. När du handlat för 10.000 kr får du den maximala rabatten 25% nästkommande månad. Om du inte beställer på två månader försvinner rabatten. Vid uppnådd nivå, kontakta oss så flyttar vi upp dig till den nästa nivån. Vid frågor, kontakta vår kundtjänst.

 

Färger

JAG ÄR OSÄKER PÅ OM FÄRGEN STÄMMER MED MIN EGNA HÅRFÄRG, HUR GÖR JAG?
Färgerna kan se olika ut på olika skärmar (t.ex. mobil och dator). Det finns färgringar att låna hem så att du kan jämföra med ditt eget hår. Du kan även ta en bild och mejla över den till oss så kan vi försöka hitta en färg som vi tror kan passa dig.